5 mai 2015

Weekend de 1 Mai

Anul asta s-au potrivit lucrurile in asa fel incat a picat 1 Mai in Sfanta Vineri. Asta a facut sa avem un weekend mai lung numai bun sa iesim din scorbura si sa nadusim un pic pe potecile patriei.

Am lasat in sertarul cu amintiri gratarul si micii si am planificat o alergare in Odenwald. Pentru ca ne aflam intr-un weekend prelung si lejer, au venit in vizita Dana, Mihai si Sebi. Fetele au avut ceva treburi, noi baietii ne-am echipat pe la orele pranzului si am plecat pe o ploaie mocaneasca sa alergam un pic prin padure. De unde si zicala: "1 Mai muncitoresc, eu pe treilaras il sarbatoresc".

Printre rasete si glume si printre picaturi din ce in ce mai dese am urcat rapid pe Vf. Ölberg si mai apoi pe Weißer Stein. A urmat o coborare nervoasa pana in partea cealalata a muntelui pana aproape de malul Neckar-ului, niste poze, niste batoane gasite prin rucsaci si multe povesti. Ulterior avea sa urcam toata coborarea inapoi si sa coboram din nou in Dossenheim.

La final s-au adunat vreo 23km si 1000m+. Asta are sa fie ultima mea alergare mai teapana inainte de concediu si de incercarea de a duce la bun sfarsit Transvulcania. Finalul zilei de ne-a gasit la birtul satului unde am gasit in meniul zilei un ficat delicios combinat cu o bere facuta ah-hoc de oamenii astia. Mari priceputi.
Track-ul de la alergare: https://www.strava.com/activities/296090347
Cateva poze: https://goo.gl/NjTCCl

***

De 2 mai s-a indreptat vremea, precum spuneau si prognozele si am pus bicicletele pe masini. Planuisem sa facem tura lunga de mtb Pfälzerwald. Despre Pfalz si posibilitatile de mtb am spus si cu alte ocazii. Ideea e ca in jurul zilei de 1 mai toata suflarea germana isi aduce aminte zicala "codrul e frate cu neamtul" si purcede la drumetie asfel ca e aproape imposibil sa te dai cu bicicleta pe undeva. Daca e si un weekend cu soare atunci poti merge cu bicicleta doar demontata sau carata in spate.

Pentru in Pfalz exista mai multe trasee speciale pentru mtb , am ales sa mergem intracolo. Iar ca sa facem o treaba serioasa a ales Mihai traseul de maraton, adica vreo 73 km si 1600m+ numai buni sa ne bage in priza.

Pe la 9:30 suntem pe un soare caldut in parcarea din fata garii din Lambrecht si pregatim sculele. Fetele pleaca in drumetie catre Cabana Heller iar noi suntem nerabdatori sa ne dam pe poteci si forestiere.
Traseul a fost foarte fain cum ne-am obisnuit cu traseele de mtb din Pfalz. Adica foarte bine marcat, cu o combinatie buna de forestiere, poteca si un pic de afalt. Ar fi putut fi mai multa poteca pentru gusturile noastre dar si asa traseul a scos untul din mine chiar daca au fost bucati lungi de forestier intins.

Baietii astia merg foarte bine si tare, eu trebuie sa ma dozez ca sa pot ajunge la final. M-am fugarit toata ziua sa ma tin aproape de ei dar m-am descurcat binisor pentru cat m-am suit pe bicicleta in ultimele luni. In principiu distanta nu e o problema insa trebuie sa impart efortul pe toata ziua si daca se poate mi-ar trebui o zi tare lunga...he, he!

Au fost vreo trei poteci demetiale pe coborare unde m-am simtit foarte bine. De fapt la doua dintre ele caci pe una din poteci am reusit sa ma infig intr-un lemn si sa zbor ca o pasare maiastra peste ghidon. Din fericire in afara de niste pete albastre pe picioarul drept si o durere mica in cot (sic!) nu am patit nimic. Cu bucurie m-am pipait pe toate oasele si am constst ca sunt complet.
Candva pe la 6 seara am ajuns din nou in Lambrecht cu 73km la bord si cam osteniti. Ne-am revenit la birtul clubului de fotbal din localitate si am incheiat astfel o tura tare faina. Ma gandesc serios ca vara asta sa parcurg toate traseele de mtb din regiune. Nu sunt multe, doar 5 bucati in prezent, dintre care am parcurs deja 2. Ar mai fi inca 3 weekenduri de bicicleala.

Track-ul de mtb: https://www.strava.com/activities/296781869
Mai multe poze: https://goo.gl/DCHG4z

In rest toate bune, am inceput sa impachetez pentru excursia din La Palma si constat cu bucurie ca ma despart 2 zile de un scurt dar intens concediu.

Ne auzim din Canare! Salutare si rabdare!