3 mai 2013

Viena

Dupa lungile luni de iarna cand nu prea se intampla nimic spectaculos, sosirea primaverii aduce mancarimi in talpa si mult dor de duca. Asa se intampla in fiecare an si de obicei e o alegere spontana combinata cu cateva zile libere sau vreun weekend prelungit. De data asta a fost totul planificat din timp. Inca de anul planificam o participare la maratonul din Viena, ne-am luat cateva zile de concediu si am inceput planificarea excursiei. Am mai adaugat o piesa in puzzle-ul nostru: capitale europene.
La plimbare pe un apus roz :)
Prima problema a fost cum ajungem acolo. Am stat noi si ne-am socotit, in principiu am fi ales masina, dar am gasit o oferta de nerefuzat la Lufthansa si am cumparat bilete dus-intors pe ruta Frankfurt-Viena la numai 90 de eurones. Astfel am renuntat la trambalaul cu masina, condus, autostrazi, parcari si alte aspecte. Pare decadent sa zbori din Frankfurt pana la Viena dar daca pui toate cheltuielile cap la cap iti dai seama ca merita.

Alegerea zborului a fost foarte inspirata. Cred ca am mai povestit chesti asta: pe cand ne pregateam de imbarcare am fost anuntati ca se asteapta voluntari care sa ia urmatorul avion, peste doua ore. Bineinteles ca nu vroia nimeni. A mai durat un pic, a venit o tanti la noi si ne-a oferit 500€ sa plecam doua ore mai tarziu. Normal ca am acceptat, iar peste doua ore eram in avion cu destinatia Viena, cu o cafea bauta in tihna si cu 500€ mai bogati. Pai nu e asta o metoda perfecta de a incepe o excursie? :)
Plimbare pe un cer albastru :)
Din aeroport am luat un S-Bahn pana in centru orasului. Aici trebuie avut in vedere ca sunt mai multe variante de a ajunge in centru. Pe langa taxi, autobuze, microbuze care sunt destul de scumpe, trenurile ofera si ele doua variante. Exista un asa numit tren rapid (CAT) care se pare ca a fost introdus special pentru transfer, e destul de scump vreo 19€, iar semnele de prin aeroport il favorizeaza vizibi. Pe langa trenul rapid mai exista si S-Bahnul normal care te duce cam tot atat de repede in centru la jumate de pret.

In oras transportul in comun e foarte bine pus la punct, o cartela de metrou e vreo 6€ si poti ajunge in cateva minute cam in orice parte a metropolei. Hoteluri si chestii din astea gasiti pe toate drumurile,agentiile si site-urile din orice tara. Noi am stat la un Best Western care a fost foarte ok.
Plimbare cu caluti :)
De vazut prin Viena sunt o gramada de lucruri iar vizitarea muzeelor si punctelor turistice cele mai fierbinti dureaza zile intregi. In Viena sunt de toate pentru orice gusturi de la pasionatii de baroc pana la toapele incantate de magazinele de lux din centru. Noi ne-am axat pe partea centrala a orasului obierctivele mai indepartate le-am lasat pentru data viitoare. Luati la voi un ghid al orasului, va fi foarte util. Harti turistice se gasesc la receptiile hotelurilor.

Doua zile ne-am perindat prin centrul vechi al orasului unde am fi ramas saptamani intregi daca am fi putut. Palate, parcuri, cafenele si prajiturile lor, o atmosfera frumoasa de vacanta. Una din apasarile noastre a fost sa mancam un "Sachertorte" direct de la sursa de la Hotelul Sacher. Nu am reusit inca din prim azi, dar pana la urma am primit si noi o masa printre armatele de turisti. Ne-am mai ratacit prin muzee, ne-am perindat pe Donauinsel si am savurat fiecare moment din scurta noastra escala in Viena.

Plibare cu un pic de odihna :)
Ne-a placut foarte mult cartierul muzeelor, unde sunt de vizitat nenumarate muzee, probabil ca iti ia o luna intrega sa vezi tot. In afara de muzee, atmosfera e geniala, tinereasca, aici isi petrece timpul o mare parte a tineretului progresist din Viena :). Cu ocazia perindarilor prin muzee am avut ocazia sa vedem si o expozitie din ciclul Körperwelten de-a lui Gunter von Hagens, eu nu sunt prea entuziasmat de el, dar daca tot era pe aici am profitat.

Cu ocazia asta am alergat si maratonul vienez aflat la cea de-a 40-a editie (!!!) impreuna cu Sebi. Scuba, Dana si Mihai ne-au tinut galerie si au fost alaturi de noi pe toata durata concursului. Despre povestea maratonului de la Viena am scris intr-un post anterior. Fain a fost!
Multe "clipe libere in doi" :)
Desi maratonul ne-a cam strors, am reusit sa vedem si o buna parte din oras. Vremea a tinut cu noi, am avut parte de soare si cu greu am plecat din capitala Austriei. Drumul inapoi a fost fara aventuri, cam o ora de zbor si eram deja in Frankfurt.  Super tare! o excursie foarte reusita.