27 decembrie 2012

Retrospectiva 2012

M-am gandit si eu sa fac o retrospectiva a anului care tocmai se incheie. Am vazut anul trecut ca a fost la mare moda dar nu mi-am gasit curaj si timp sa scriu si eu un post. Anul asta mi-am suflat in palme, mi-am suflecat manecile si am pus si eu cateva ganduri pe hartie. 12 ganduri pentru fiecare luna a anului despre munte, drumetie, mountainbike si ceva calatorii.

In ianuarie, nu prea am facut mare lucru in afara de cateva plimbari timide prin zona Odenwald-ului. Am inceput sa alergam serios. Eu mi-am incropit un plan de antrenament. Inca din decembrie mi-am pus pe chelie ca in 2012 vreau sa alerg un maraton. Primul maraton! In afara de alergat am citit mult in ianuarie si in general toata iarna. Poate un pic prea mult. In lunile de primavara nu am mai avut nici un chef de citit...eram intoxicat.

Uite ca februarie a sosit pe neasteptate si luna asta nu prea am iesit la potecareala. Eu urasc frigul! Iarna e perioada de hibernare cand citesc si stau la caldura. Cu hartile imprastiate pe covor urzind planuri pentru vremurile mai calduroase, cunoasteti prea bine peisajul... Tot timpul mi-am dorit sa stau undeva unde e cald si bine 12 luni pe an, definitiv Germania nu e solutia ideala. Lasa ca cresc eu mare! Am alergat cam de 2-3 ori pe saptamana tinandu-ma bine de planul meu de antrenament.

Luna martie a fost una foarte intensa si emotionanta de-a dreptul. Am devenit cetatean german dupa 8 ani de vietuire pe aceste meleaguri. Aici intre timp ma simt ca acasa iar Heidelbergul il confund uneori in vise cu Timisoara. Luna asta am facut ceva excursii timide prin zona, prin Pfälzerwald la Deidesheim si mi-am cumparat bilet de avion cu destinatia USA. Apai daca tot am primit pasaport nemtesc sa profit de el din plin! E pentru prima oara cand traversez Atlanticul.

M-am imbarcat in avion si cea mai mare parte din luna aprilie si sfarsitul de martie m-am petrecut-o in America. A fost super tare, cu o escala la Chicago si mai apoi la Philadelphia am ajuns in celebra California! Aici a fost foarte fain, impresionant si am vazut o groaza de lucruri interesante. In afara de orase am tinut sa vad si alte lucruri. Am primit o masina cu imprumut si am reusit sa ajung in cateva locatii care m-au marcat de-a lungul anilor la TV sau prin carti: am fost in desert la Anza-Borrego Desert State Park unde am facut un pic de drumetie; in Parcul National Joshua Tree unde am inoptat in desert dupa o zi de potecareala; am ajuns in Death Valley unde mi-am adus aminte de filmele copilariei; am fost in Grand Canyon unde am facut o drumetie teribila dupa o escala in Las Vegas si am petrecut zile de neuitat in Palm Springs si prin canioanale din Agua Caliente Indian Reservation. Aprilie a fost cu adevarat intens! Multumesc Darius pentru masina si pentru tot, sa ai mult noroc in Lumea Noua!

In mai dupa socul cultural american, am revenit in Germania si a inceput o alta luna de neuitat. Mai a inceput cu semimaratonul din Heidelberg unde am avut oaspeti faini de la Stuttgart. Impreuna cu Mihai, Liviu si Adrian am alergat semimaratonul asta care ne-a placut la toti teribil. Sigur o sa mai alergam aici. La doua saptamani de la concursul din Heidelberg am alergat primul meu maraton, in Mannheim. A fost o experienta mega-utra-giga impresionanta si inca mai am pe retina secvente din cursa si chinurile prin care am trecut mai ales a doua zi dupa maraton. Printre atatea evenimente am reusit sa facem si o drumetie frumoasa impreuna cu Marina si Vika prin Schwarzwald prin paduri si stancarii.

Vara a venit si ea in zbor, deodata a fost iunie. Printre multe primbari si munca foarte multa am reusit sa ne organizam si sa facem o tura lunga si frumoasa de mtb. Am facut o traversare a unui masiv impadurit din regiunea noastra: TransPfälzerwald, aprope 100km de mers cu bicicleta in doua zile de vis. Tura asta ne-a placut atat de mult incat am gasit imediat alte 4-5 variante de traversare, avem ce face pe viitor.

In luna iulie am fost prinsi tare de tot cu munca, respectiv eu cu trimisul cv-urilor, interviuri si nu am reusit sa facem cine stie ce iesiri faine. Niste plimbari pe langa Heidelberg am reusit sa incropim dar, in general, ne-am axat pe alergare. Aveam in plan o particpare pentru luna septembrie la maratonul din Karlsruhe si ne-am pus serios pe treaba amandoi, cu alergari dese pe malul Neckarului, atat cat ne-a permis timpul liber.

August a sosit si el repejor. Am reusit sa ma rup cateva zile din cotidian si impreuna cu prietenul meu Mihai am aterizat in Pitztal in Austria. Am petrecut aici cateva zile frumoase in care am facut ceva drumetie pe versantii dimprejur, ne-am dat cu mtb-urile pe un traseu de-a lungul intregii vai si intr-una din zile ne-am suit pe Pasul Stelvio in Tirol. Pentru mine a fost prima catarare facuta pe asfalt si asta direct pe "muma" catararilor din Alpi... de-a dreptul decadent :)

Dupa zilele frumoase din Tirol am inceput luna septembrie, pe care am dedicat-o aproape in intregime alergatului. Printre zilele de alergat am reusit sa vizitam prieteni vechi si dragi in Brüssel iar cu ocazia asta am mai bifat o capitala europeana pe care nu vazusem, am ajuns la Luxemburg. Finalul lunii ne-a surprins la un concurs de alergare: Maratonul din Karlsruhe. Scuba a alergat pentru prima data distanta de semimaraton iar eu am alergat cu ocazia asta al doilea maraton al meu. O luna frumoasa si foarte sportiva.

In octombrie desi toamna de anul asta nu a excelat prin temperaturi ridicate am reusit sa facem o gramada de iesiri faine. Am inceput luna cu o tura de potecareala pe la Heppenheim asa agale prin Odenwald unde ne-am mirat ca la altitudine e inca totul verde. A urmat apoi un concurs de trail running - PfalzTrail unde am obtinut si eu si Scuba la proba scurta rezultate mult mai bune decat ne-am asteptat. Pe la mijlocul lunii am ajuns in vizita la Mihai si Dana la Stuttgart unde l-am cunoscut si pe Seba si am alergat impreuna prin rezervatia Schönbuch. Pe final am reusit sa facem doua iesiri de mtb, una prin Odenwald la tricou iar ce-a de-a doua in echipa completa "diaspora" in masivul Pfälzerwald unde ne-a prins o zapada de toata frumusetea si a trebuit sa schimbam un pic planificarea turei.

De indata ce s-a racit brusc am lasat-o si noi mai usor cu iesirile. In noiembrie am reusit sa iesim destul de des doar la alergat. Intr-unul din weekenduri am reusit sa fac un mic reportaj in alergare prin Odenwald si impreuna cu Scuba am facut un pic de drumetie, prilej cu care am incropit niste trasee frumoase de trail running in apropierea localitatii unde locuim.

Cat ai clipi a venit decembrie si sfarsitul de an. La inceputul lunii am alergat impreuna cu Mihai si Sebi 50km de poteca in doua zile, fetele au facut drumetie. Actiunea s-a petrecut de 1/2 decembrie, noi am sarbatorit ziua nationala prin trail running. A fost cea mai mare distanta alergata de mine pe munte pana in prezent si sper ca la anul sa o pot face dintr-o bucata. Pe la mijlocul lunii am mai alergat prin zapada in Odenwald impreuna cu Mihai; Scuba, Dana si Seba au ales sa faca potecareala. Finalul lunii ne-a gasit la Gärtringen unde cu ocazia asta am vizitat si targul de Craciun din Tübingen. Au mai urmat sarbatorile, planurile pentru 2013 si... gata!

La trasul liniei:  in primul rand pentru noi amandoi a fost anul in care am definitivat complet studiul la Heidelberg. Suntem amandoi proaspat absolventi. Cu diplomele astea in traista am inceput sa avem acum mult mai mult timp liber pentru hobby-urile noastre. E ciudat, e invers ca in estul Europei, aici lumea are mai mult timp liber ca angajat decat ca student. Nu m-as fi gandit niciodata, studentia in Romania a fost boierie fata de asta nemteasca.

Avand mai mult timp liber si weekendurile doar pentru noi, suntem siguri ca iesirile noastre vor fi mai multe ca pana acum. Povestea merge mai departe!

Salutare, mult spor(t) si LA MULTI ANI!