2 septembrie 2010

Schriesheim

Ne-am intors din Alpi si incet reintram in normal. Oboseala acumulata am simtit-o cu adevarat doar cand am ajuns acasa. Am fost obositi, am dormit mult, am mai facut tot felul de treburi gospodaresti, am inceput timid sa lucram si am fost iarasi obositi.

Primele zile trec rapid, nu prea le simtim, la fel si concediul nostru, pe neasteptate ne adancim in coditian. In weekend ne lepadam de lene si hotaram sa iesim un pic la potecareala in Odenwald. S-a anuntat vreme buna poate ultimele zile de vara de anul asta. Daca in excursia noastra din Alpi nu am simtit nimic aici toamna intra incet pe usa din dos.

------------------------------
Traseu: Dossenheim - Schriesheim - Weißer Stein - Heidelberg
Track GPS: aici
Date tehnice: distanta - 16km; catarare - 545m.
------------------------------

Dupa o saptamana de lene maxima a venit si mult asteptata duminica insorita despre care se tot anunta de zile bune. De bicicleta nu mai avem chef o vreme asa ca facem o tura de potecareala cat mai aproape de casa dar nu prea grea ca maine e din nou luni si se anunta zi grea.
Un prieten mic
Planul l-am facut repejor: mergem din Dossenheim spre "burgul" de la Schriesheim - Strahlenburg - printre plantatiile de vita de vie iar de aici urcam pe poteca marcata cu x-galben pana pe varful Weißer Stein. De pe varf coboram pe banda rosie spre Heidelberg de unde ne intoarcem cu tramvaiul.

Tura asta se regaseste bine explicata in ghidul de drumetie al Masivului Odenwald publicat de cei de la Rother. Mai fusesem pe aici insa cu bicicleta si in sens invers, asa ca totusi e ceva nou. Nu e cine stie ce urcus dar o iesire la oxigenat neuronii e oricand binevenita.
Daca "stai intins" poti privi cerul
Din Schriesheim urcam pe traseul marcat cu un x galben aproape doua ore pana pe varf. E cald si liniste deplina. Din cand in cand cativa mountainbikeri se dau la vale si zboara pe langa noi. E atat de diferita senzatia mersului pe jos fata de bicicleta... incredibil! Ne oprim din cand in cand sa ne mai tragem sufletul si sa admiram natura.

La un popas o veverita sare din pom in pom si scoate niste sunete ciudate, parca vrea sa ne sperie. Ne amuzam un pic pe seama ei si din vorba in vorba am ajuns pe varf.
Strahlenburg in Schriesheim
Ca din reflex, stiind ca aici e o cabana cu terasa, mancare si toate cele ni se face foame. Nu suntem in graba asa ca facem aici popas. Mancam ceva si planificam saptamana ce va urma in tihna. Cu burta plina ne taram din nou pe poteca marcata cu banda rosie si incepem coborarea spre Heidelberg. De aici nu mai avem de urcat nimic, ufff bucuria lenesului!

Azi nu avem chef de facut poze, poate ca stim zona bine sau poate ca nic unul dintre noi nu are chef. Uite ca aproape coboram spre Thingstätte si aproape ca nu am facut poze, dar nici nu simtim nevoia. O fi lene?
Inca un prieten - mai colorat
De aici nu mai avem mult, urmaza o coborare dura catre Bismarcksäule, un turn destul de aproape de Heidelberg construit din gresie locala din pacate cu urme intense lasate de "civilizatie". Urmam poteca abrupta spre Heidelberg, mai facem un scurt popas de depanat amintiri pe Philosophenweg si suntem in oras.

Incheiem cu o inghetata mica de la italienii de pe colt. Vine tramvaiul la fix cat sa nu ne prinda ploaia si cateva minute mai tarziu suntem acasa.

Despre turele viitoare relativ bine stabilite: Hmmm... Duminica se anunta vreme frumoasa! Am planificat tot o drumetie un pic mai departe insa tot in Odenwald, cu o cabana draguta un mic sector de chei si multa multa padure. In viitorul apropiat cam la coacerea strugurilor o sa dam o tura cu toaglele pe traseul de drumetie "drumul german al vinului" in Pfalz. Tura ar avea aproape 90 km si se termina in Franta... suna bine!