2 iulie 2009

Trekking Mallorca

In excursia noastra de la sfarsitul lunii iunie pe Mallorca in afara de balaceala, mare, soare si potoale am facut si mici ture de trekking prin muntii insulei. Datorita faptului ca am fost cazati in estul insulei cebrul lant de munti Traumontana i-am vazut doar scurt intr-o singura zi si in mare parte din masina. Asadar am bifat doar muntii din est. Caldura mare, cat vezi cu ochii nu gasesti strop de apa, fasaitul inectelor te asurzeste dar peisajul face toti banii!!!

Prima tura a fost din Canyamel spre Font de sa Cala:
Scuba in actiune spre o sa
Liniste si pace, un contrast masiv intre coasta si partea mai centrala a insulei.

A doua tura a fost spre o plaja salbatica in zona Cap Formentor. Si aici in zona sunt foarte multe trasee de trekking, noi am mers cu masina pana la o parcare iar de aici am urmat o poteca ce ne-a dus la o plaja de vis.
De aici nu banuiesti ce e mai jos :)
Alunecos, putina adrenalina nu strica
Ne apropiem
Am transpirat bine de tot si nu de emotie, cred ca erau 1000 de grade la soare
Am cam ajuns la cea ce am decalarat noi una din cele mai faine locuri din Europa
A treia tura a fost din Canyamel pe varful Jordi:
Din cand in cand apare mesajul: "Coto privado de caza" cica inseamna ca te gasesti pe un tren privat de vanatoare si desii de multe ori mai scrie accesul interzis am inteles ca pe aici se poate trece. Noi am trecut si nu am fost singuri.

un pic de umbra nu strica

Pe varf alaturi de o borna se gaseste un post de supraveghere pentru incendii. Aici e in permanenta cineva care 8 ore se uita in zare :). Cand am ajuns noi era o tanara de treaba cu care am si stat un picut de vorba.
Am ajuns pe varf transpirati nevoie mare, dupa o pauza buna am coborat pe acelasi drum.
Alte poze din excursia asta: aici.

Invataminte:
- trekking pe Mallorca se face cel mai bine primavara si toamna tarziu.
- apa nu prea se gaseste la tot pasul
- caldura mare, ritmul e mai lejer
- peisajul merita toate eforturile!

Planuri de viitor:
Pe Mallorca o sa mai mergem sigur la o tura. probabil anul viitor, in vestul insulei. De data asta ne-am informat si am aflat ca cele mai tari trasee se gasesc in celebrii munti Tramuntana. In ultimii ani guvernul local a facut eforturi considerabile de marcare a unor trasee de trekking care traverseaza insula de la sud la nord (GR 221) sau pe axa est-vest. (GR 222) In afara de efortul de marcare mai exista pe Mallorca o mare problema cea a proprietatilor private. Cea mai mare parte a insulei este privata cea ce creaza clinciuri mari intre guvern si proprietari. Insa incet-incet treburile se rezolva, astfel se pot face, la nivel de 2009, ture de 4-5 zile linistit. Un ultim aspect pozitiv ar fi amenajarea de cabane montane, refugii. Astfel pe GR221 (traseul sud-nord) etapele se incheie intotdeauna intr-o cabana montana dupa cum urmeaza:

1. Port d’Andratx – Sant Elm – La Trapa (3h 20min) = in lucru
2. La Trapa – Coll de sa Gramola – Estellencs (6h 35min) = in lucru
3. Estellencs – Banyalbufar – Esporles (5h 15min) = gata
4. Esporles – Valldemossa – Herberge Can Boi, Deià (6h 15min) = partial gata
5. Herberge Can Boi – Herberge Muleta, Port de Sóller (3h) = gata
6. Herberge Muleta – Sóller – Biniaraix – Cúber – Herberge Tossals Verds (8h) = gata